Trek de aandacht door animated gif

Elke dag, 365 dagen per jaar biedt Watch2Day nieuwe, exclusieve herenhorloges aan. Hiervoor werkt Watch2Day nauw samen met veel verschillende merken. De aanbiedingen zijn meestal 24 uur geldig, of zolang de voorraad strekt. Elke nacht om klokslag 00:00 uur worden nieuwe horlogedeals geplaatst.

“Watch2Day is zeer tevreden met de inzet van GIF animaties in e-mails. De horloges worden op heldere en pakkende wijze gepresenteerd en dat zien we terug in de resultaten. eFuture heeft ons goed begeleid in het introduceren van GIF animaties in de nieuwsbrief en bij het observeren van de uitkomsten per type GIF.”

 

Philip Bodar • Sales & Marketing Manager Watch2Day

De uitdaging

De website is recent vernieuwd. Omdat e-mail het grootste kanaal is van Watch2Day, was hun wens de nieuwsbrief hier beter op aan te laten sluiten. Watch2Day is samen met eFuture een optimalisatietraject gestart. Speerpunten hierbij zijn ‘mobile first’, vernieuwen design en optimalisatie content.

De oplossing

Startpunt was het vernieuwen van het design van de nieuwsbrief. Verschillende visuele elementen zijn A/B getest. Waarom? Door uitvoerig te testen kan er significant aangetoond worden wat werkt. Het verhogen van het aantal kliks en stijging van de conversie zijn hierbij twee doelstellingen. Naast de inzet van retina afbeeldingen blijkt de inzet van animated GIF de grote succesfactor!

 

De inzet van een gifje zorgt ervoor dat een horloge opvalt. Het trekt de aandacht en kan een horloge vanuit meerdere perspectieven tonen. Daarnaast toont het gemakkelijk verschillende uitvoeringen: denk hierbij aan een ander kleur bandje, uurwerk of behuizing.

Het resultaat

Door een horloge aan de hand van meerdere bewegende beelden te tonen, trek je de aandacht. Meer diversiteit en opties betekent meer abonnees die interesse in een horloge kunnen hebben. Bovendien bespaart het ook nog eens ruimte in de nieuwsbrief! Resultaat gif versus geen gif voor een specifieke deal: Verhoging conversie, waarbij de gif variant in verschillende tests dubbel zo hoog scoort.

GIF? Staat voor Graphics Interchange Format. Simpel gezegd: een afbeelding met bewegende elementen.

Tevreden opdrachtgevers

Vakantieveilingen

De Club van Sinterklaas

De Persgroep

Telegraaf Media Groep

Ticketpoint

Sensation

Samen naar een maximaal rendement?

Neem vrijblijvend contact met ons op! Onze specialisten helpen u graag verder

Contact opnemen

info@efuture.nl
eFuture, Stationsplein 12 – 1, 1211 EX in Hilversum

Enkele awards waar wij trots op zijn

 

0
Connecting
Please wait...
Stuur een bericht

Op dit moment is er geen medewerker online. Laat een bericht achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Uw naam
* E-mail
* Omschrijf uw vraag
Stel uw vraag

Heeft u een vraag?

Uw naam
* E-mail
* Omschijf uw vraag
Chat is online!
Uw mening telt

Help ons onze service te verbeteren.

U hebt onlangs contact met ons gehad, bent u goed geholpen?