Reminder in e-mail zorgt voor ‘win-win’ situatie

GroupDeal is dé dagaanbieding website van Nederland die elke dag de beste producten en diensten tegen de scherpste prijzen aanbiedt! De deals van GroupDeal staan 1 dag online en zijn daarna niet meer te bestellen.

“De reminder functie zorgt ervoor dat consumenten die extra bedenktijd nodig hebben weer getriggerd worden om het product te kopen. Zo heeft de herinnerfunctie voornamelijk bij hoge aankoopwaarde producten gezorgd voor extra omzet, positief resultaat dus!”

 

Lisa Eggen • Online Marketeer GroupDeal

De uitdaging

Veel deals van GroupDeal lenen zich voor impulsaankopen. Er zijn echter ook deals waar iets meer bedenktijd voor nodig is, denk hierbij aan boxsprings, iPhones en een tafel bijvoorbeeld. De bedenktijd is langer en de aankoop wordt vaak eerst besproken met het thuisfront. Dit kan echter worden vergeten en weg is de kans op die voordelige tafel. In samenwerking met eFuture is Groupdeal zich gaan focussen op het oriëntatie- en aankoopproces. Hoe zorg je ervoor dat de deals in het hogere segment wel worden aangeschaft?

De oplossing

Om ervoor te zorgen dat de ‘overleg-aankopen’ niet worden vergeten door de consument, is er een reminder-functie aan alle deals in de nieuwsbrief toegevoegd. Hierbij kan een abonnee aangeven aan welke deal en op welk tijdstip er een herinnering wordt gestuurd.

Op het aangegeven tijdstip krijgt de abonnee een reminder mail. Hierbij staat de gekozen deal centraal, met een duidelijke ‘call to action’. Zo wordt de specifieke deal nogmaals onder de aandacht gebracht.

Het resultaat

Door de reminder-functie kan GroupDeal de juiste deal, aan de juiste abonnee op het juiste moment versturen. De mail heeft een open ratio van bijna 50%. Van de openers klikt 66% door naar de website, waar de de deal getoond wordt. Eenmaal op de website rondt uiteindelijk 12% van de klikkers de bestelling af. Dit zijn statistieken om trots op te zijn! Door een simpele herinnering aan de nieuwsbrief toe te voegen, creëert GroupDeal een klassieke ’win-win situatie’. De verhoogde toegevoegde waarde voor de consument leidt tot meer aandacht en conversies.

Tevreden opdrachtgevers

Vakantieveilingen

De Club van Sinterklaas

De Persgroep

Telegraaf Media Groep

Ticketpoint

Sensation

Samen naar een maximaal rendement?

Neem vrijblijvend contact met ons op! Onze specialisten helpen u graag verder

Contact opnemen

info@efuture.nl
eFuture, Stationsplein 12 – 1, 1211 EX in Hilversum

Enkele awards waar wij trots op zijn

0
Connecting
Please wait...
Stuur een bericht

Op dit moment is er geen medewerker online. Laat een bericht achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Uw naam
* E-mail
* Omschrijf uw vraag
Stel uw vraag

Heeft u een vraag?

Uw naam
* E-mail
* Omschijf uw vraag
Chat is online!
Uw mening telt

Help ons onze service te verbeteren.

U hebt onlangs contact met ons gehad, bent u goed geholpen?